عضو هیئت مدیره نظام پرستاری گفت: شورای عالی بیمه بالاخره پذیرفت که اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران بدون حمایت بیمه امکان پذیر نیست.

ثقینی، عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری و مسئول کارگروه منویات رهبری نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد خبر تصویب تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه، اظهار کرد: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران از ۱۴ سال پیش وجود داشت، اما اراده‌ای از سوی مسئولان برای عملیاتی کردن این طرح نبود.

او افزود: با پیگیری‌هایی که سازمان نظام پرستاری طی سال‌های اخیر انجام داد، شورای عالی بیمه بالاخره پذیرفت که اجرایی شدن این طرح‌ بدون حمایت بیمه امکان پذیر نیست و باید این طرح را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

ثقینی ادامه داد: مرحله اصلی کار همین موضوع بود که طرح، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، یعنی این اراده در دوستان شورای عالی بیمه به وجود آمد و پذیرفتند که این کار باید انجام شود. در مرحله بعد به دولت و وزارتخانه ارجاع می‌شود که دستور العمل اجرایی شدن این کار را بنویسند و نحوه اجرا را در راس امور قرار دهند.

عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری تصریح کرد: طبق گفته‌های نظام رئیس نظام پرستاری، باید منتظر بود و دید که افراد ذی‌ربط که موظفند دستورالعمل اجرایی را بنویسند و سپس به واحدهای مختلف ارجاع دهند، قانون ارتقا بهره وری موجود را عملیاتی خواهند کرد یا خیر.

ثقینی ادامه داد:  ما به هیچ وجه بیخیال پیگیری‌های خود نمی‌شویم، زیرا این مسئله هم حق مردم ایران و هم حق پرستاران است. این طرح باعث می‌شود که هزینه کمتری از جیب مردم پرداخت شود و برای پرستاران نیز به عنوان یک مطالبه در نظر گرفته شده است.

او افزود: علاوه بر اینکه شکل پرداخت کارانه، شکل قانونمند پیدا می‌کند و از حالت غیر عرفی خارج می‌شود، منجر به تثبیت هویت پرستاری در بحث شناخته شدن در سیستم بهداشت و درمان می شود.

عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری بیان کرد: ما در حال حاضر نمی‌دانیم این تصویب، نهایی شده و تمام شده است  یا ما باید ۱۴ سال دیگر پیگیر این امور باشیم. به هر حال اجرایی شدن این دستورالعمل، به پیگیری‌ها و نظارت مسئولان مربوطه بستگی دارد و اگر دیدیم که اهمیتی داده نشد ما پیگیری‌های خود را رها نخواهیم کرد.

ثقینی گفت:  امیدواریم با نگاه عدالتخواه و عدالت گستری دولت جدید، کار‌ها سریعتر انجام شود و در راستای بهبود منافع مردم و کاهش هزینه هایشان قدم مثبتی برداشته شود. 


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار